diumenge, 11 de desembre del 2011

del perill dels accessoris



"Retrat de Marjorie Ferry" (1932), de Tamara de Lempicka


Qui m’ha ferrat

qui m’ha fixat damunt dels ossos

a cops

aquesta pell de dona

que tot i despullant-me m’ha vestit?

Felícia Fuster

aquell que em va fixar damunt el ossos

aquesta pell de dona

que tot i despullant-me

em va vestir

se li va oblidar advertir

el perill dels accessoris:

les vestidures poden ser perilloses

les joies, indiscretes

i un seductor maquillatge

una velada amenaça.

Però el pitjor va ser l’oblit

de que tot i vestida

amb una altra pell

tindria boca i veu

i que la meva revolta

passaria per parir amb dolor

nous mots que originessin

el sisme de tot un pensament

camuflats sota els designis

de la moda vigent

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada